Blog de calator -
Targul de Turism al Romaniei a atras peste 30.000 de vizitatori
Publicat la data de: 19-03-2013
Intre 14 si 17 martie 2013, în Complexul Expozitional ROMEXPO a avut loc cea de-a XXIX-a editie a Târgului de Turism al României.
Deschiderea oficială a evenimentului a avut loc în data de 14 martie în prezenta: Maria Grapini - Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism, Mirela Matichescu – Vicepresedinte Autoritatea Nationala pentru Turism, Corina Martin - Presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism – ANAT, Dr. Mohammad Murad, Presedinte, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc – FPTR, Nicu Rădulescu - Presedintele Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din România – OPTBR, Misu Chiruc - Presedintele executiv al Asociatiei Nationale de Turism Rural, Ecologic si Cultural - ANTREC România si Ion Viorel Paunescu, Membru de Onoare al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, Presedinte de Onoare al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.
Prima editie din acest an a înregistrat o serie de premiere pe piata târgurilor de turism. Astfel că, pe lângă un număr record de expozanti (275 de companii din tară si din străinătate), evenimentul a adus timp de 4 zile la ROMEXPO peste 30.000 de vizitatori.
Cea de a 29-a editie a însemnat si o crestere cu aproximativ 20% a valorii pachetelor turistice vândute fată de aceeasi perioadă a anului trecut, vizitatorii investind aproximativ 12 milioane de euro în seria vacantelor turistice de primăvară-vară a acestui an.
Cea mai mare manifestare turistică a primăverii a însemnat din punct de vedere al expozantilor:
- cel mai mare număr de companii prezente în cadrul Târgului - 275 de firme participante, dintre care 180 din România si 75 din străinatate (agentii de turism si tour-operatori, hoteluri si pensiuni, agentii de asigurări si banci, organizatori de congrese si turism de afaceri, organizatii patronale si asociatii profesionale, organizatii de promovare a turismului din străinătate, oficii, organizatii si institutii de promovare a regiunilor turistice din România, dar si prestatori de servicii de transport, de cazare si de agrement).
- 12 organizatii si institutii de promovare a regiunilor turistice din România: Maramures, Iasi, Suceava, Dâmbovita, Tulcea, Buzău, Judetul Alba, Hunedoara, Litoralul Mării Negre, Amara, Băile Herculane, Prahova, Brasov, Bucovina, Sighisoara, Sibiu, Râsnov, Gorj, Delta Dunării.
- 8 participări oficiale din străinatate: Bulgaria, Turcia, Croatia, Serbia, Tunisia, Cipru, Republica Moldova, Autoritatea Regională de Turism din Grecia.
- peste 15.000 mp. suprafată de expunere
Vizitatorii au putut alege dintr-o sumedenie de destinatii si perioade pentru a-si petrece vacantele. Fie că a fost vorba de turism de aventură, croaziere, sejururi exotice, propuneri de „city break”, vacante la tară, circuite culturale, bilete de avion sau asigurări de călătorie, doritorii au beneficiat de discount-uri consistente ce au ajuns si până la 30%.
Editia de primăvară a Târgului de Turism al României a însemnat si o serie de oferte speciale venite din partea operatorilor din zona turismului balenar: „Numeroase oferte de vacante dedicate vizitatorilor interesati de turismul balnear din România au fost oferite în cadrul standului Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din România. În ultimii ani, turismul balnear s-a bucurat de investitii de zeci de milioane de euro, ceea ce face din destinatii precum Tusnad, Govora, Sovata, Vatra Dornei sau Turda o optiune viabilă pentru cei care îsi doresc un concediu de neuitat” a declarat Mariana Suciu, director general al ROMEXPO S.A.
Pentru segmentul business, târgul a reprezentat si de această dată o importantă platformă de reînnoire a relatiilor existente, de fidelizare a partenerilor traditionali precum si o bună oportunitate de promovare si pozitionare în piată.
În aceeasi perioadă cu Târgul de Turism al României au mai avut loc si Festivalul de spiritualitate, medicină alternativă si terapii complementare – TMA precum si Târgul de Produse Traditionale.
TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este un eveniment organizat de către ROMEXPO si Camerele de Comert si Industrie din România, în parteneriat cu ANAT – Asociatia Natională a Agentiilor de Turism din România, FPTR – Federatia Patronatelor din Turismul Românesc, ANTREC – Asociatia Natională de Turism Rural Ecologic si Cultural si OPTBR – Organizatia Patronală a Turismului Balnear din România.