Programul grupului Air France pentru iarna 2011 - 2012

Programul grupului Air France pentru iarna 2011 - 2012

Într-un context economic nesigur, marcat de o încetinire a cresterii economice si de un curs al petrolului care ramâne ridicat, grupul Air France KLM a prevăzut o scădere a cresterii economice pentru iarna 2011-2012.

Astfel, programul grupului Air France KLM afisează o crestere a ofertei (în SKO) de +3,4% (toate cifrele de crestere mentionate includ 0,7 puncte de crestere mecanică datorată existentei celei de-a 29-a zile în februarie 2012) în comparatie cu iarna 2010-2011. Zborurile pe distante lungi prezintă o crestere de doar +6,2%, în timp ce zborurile medii afisează o crestere de +6,2%, legată în principal de lansarea proiectului Baze Regionale si de noua structură a hub-ului Amsterdam Shiphol adoptată în vară. 

În acest context, Air France se adaptează evolutiilor diverselor piete punând accentul pe reducerea costurilor de productie atât în ceea ce priveste zborurile pe distante lungi, cât si cele medii.

Din punct de vedere al Locurilor Kilometri Disponibili (SKO), oferta Air France pentru sezonul de iarnă 2011-12 este în crestere cu +5,2% în comparatie cu iarna 2010-11.

Pe reteaua de zboruri lungi, Air France afisează o crestere de +5,1%. Această crestere, realizată în principal prin intermediul unei cresteri a capacitătii medii a aeronavelor, este concentrată asupra unor destinatii „sezon iarnă” (mai solicitate iarna decât vara).

Cresterea activitătii retelei de zboruri pe distante medii este sustinută mai ales datorită lansării primei baze regionale în Marsilia-Provence.

Pentru a îmbogăti si omogeniza oferta flotei Airbus A380, Air France a introdus cabina Premium Voyageur pe primele 4 aeronave care au fost livrate neechipate astfel. Asadar, începând cu 12 decembrie toate aeronavele A380 vor fi dotate cu cabină Premium Voyageur.

Până în iarna 2011 se va finaliza si înlocuirea aparatelor Fokker 100 la Regional si Britair cu aparate Embraer 190 si CRJ-1000.


Programul zborurilor pe distante lungi (+5,1%)

 
Cresterea se concentrează pe America Latină, Africa, Antile si Oceanul Indian.

În America de Nord, cresterea ofertei este practic constantă (+1,6%).

Air France lanseză o nouă destinatie esentialmente „sezon de iarnă”, Cancun, care va fi deservită cu o frecventă de 3 zboruri săptămânale începând cu 21 octombrie.

În plus, Air France îsi rationalizează oferta către Mexic înlocuind cele 12 zboruri săptămânale operate iarna trecută cu B777-200, cu 7 frecvente operate cu B747-400 .

În continuarea programului de vară, Air France mentine 3 zboruri săptămânale spre Orlando. În schimb, pe cursa de Miami vor fi 6 zboruri săptămânale în loc de 7.

Mai mult, Air France îsi ajustează oferta pentru New York, anulând două zboruri săptămânale către Newark (reducere de la 7 la 5 zboruri săptămânale) si suspendând o frecventă cotidiană către JFK (reducere de la 35 la 28 zboruri săptămânale) pentru sezonul de iarnă.

America Latină înregistrează cea mai puternică crestere a ofertei (+17,1%).

Air France mentine cursa de Lima propusă vara aceasta cu 5 zboruri săptămânale.

De asemenea, oferta de locuri creste semnificativ pentru Caracas si Santiago de Chile.

În Asia, cresterea ofertei este foarte moderată (+2,4%).

În plus fată de cursa de Phnom Penh via Bangkok cu 3 zboruri săptămânale, Air France adaugă 2 zboruri săptămânale pentru Ho Chi Minh (5 frecvente în loc de 3) si o frecventă săptămânală pentru Canton (4 frecvente în loc de 3).

Pe de altă parte, tinând cont de contextul economic din Japonia, Air France mentine schema de zbor Tokyo-Narita initiată în vara 2011 si continuă să exploateze doar aeronave B777-300 pe această rută, cu  14 zboruri săptămânale.

În Africa, Air France înregistrează o crestere a ofertei de +6,2%.

Air France adaugă cursei de Lomé încă un zbor săptămânal (4 în loc de 3).

La cursele de Freetown si Monrovia lansate în vara anului 2011 se adaugă noi curse spre Bata (2 zboruri săptămânale cu A319 Dedicate) via Malabo, precum si cele spre Port-Gentil - cu conditia obtinerii drepturilor de trafic (4 zboruri săptămânale operate cu aeronave A319 Dedicate).

Inaugurarea zborului spre Cape Town (3 zboruri săptămânale operate cu aeronave B777-200) completează oferta Air France pentru Africa de Sud (1 zbor zilnic cu A380 către Johannesburg). Această destinatie are un puternic caracter „sezon de iarnă” si va fi operată prin zbor direct de la Paris numai iarna.

Pentru Orientul Apropiat, Air France îsi reduce semnificativ oferta de locuri (-6,6%) pentru a se adapta scăderii cererii.

În pus fată de reducerea ofertei pentru Cairo începută în vara 2011 (7 zboruri săptămânale în loc de 10), cursa de Beirut se reduce de la 10 la 7 zboruri săptămânale, cea  de Amman de la 7 la 6 zboruri săptămânale si cea de Damasc de la 4 la 3 zboruri săptămânale, efectuate în continuare din Amman.

În sfârsit, în regiunea Caraibe-Oceanul Indian, cresterea ofertei se ridică la +6,1%.

În concordantă cu actiunile întreprinse în vara anului 2011, Air France continuă să-si îmbunătătească oferta pentru Insulele Réunion (12 zboruri săptămânale), Antananarivo (5 zboruri săptămânale) si Insulele Mauritius (7 zboruri săptămânale).

Compania adaugă, pe de altă parte, cursei de Havana un nou zbor săptămânal.

În cele din urmă, pentru Pointe-a-Pitre si Fort-de-France, Air France propune câte un zbor săptămânal de la hub-ul din Paris-Charles de Gaulle în completarea cursei Paris-Orly, lărgindu-si astfel oferta de corespondente cu peste 40 de destinatii europene.


Programul de zboruri internationale pe distante medii (+6,7%)
 

În ceea ce priveste zborurile, cresterea se realizează atât prin inaugurarea de noi linii, cât si prin adăugarea de noi zboruri pe linii deja existente.

Cu plecare din Paris, cursa de Billund este asigurată din vară de 3 zboruri zilnice.

Air France îsi mentine zborul zilnic suplimentar initiat în vara anului 2011 spre Moscova (5 zboruri pe zi în plus fată de cele 5 operate de Aeroflot) si Bilbao (5 zboruri pe zi).

În schimb, cursele de Tunis si de Verona se reduc de la 4 la 3 zboruri zilnice.

În cele din urmă, în cooperare cu Alitalia, compania ameliorează serviciile către Milano regrupându-si toate zborurile pe aeroportul din Linate (6 zboruri Air France cu plecare din Paris-CDG, 3 zboruri Alitalia cu plecare din Paris-CDG si 3 zboruri Alitalia cu plecare de la Paris-Orly).

Cu plecare din Nantes, Air France mentine programul de vară pentru Amsterdam (3 zboruri zilnice în loc de 2), si lansează cursa de Düsseldorf (1 zbor zilnic) precum si cursa Bruxelles (2 zboruri zilnice).

Cu plecare din Bâle-Mulhouse, cursa de Amsterdam este preluată de KLM.

Pe liniile transversale, Air France adaugă cursei London-City-Amsterdam un nou zbor zilnic, ajungând astfel la 8 zboruri pe zi pe această axă.


Programul intern (+5,0%)
 

Cu plecare din Nantes, Air France adaugă un zbor zilnic către Lyon si Bordeaux. De acum înainte spre  Clermont-Ferrand va fi operat un zbor zilnic în loc de două.

În cele din urmă, Air France îsi ajustează oferta între Lyon si Bâle-Mulhouse (reducere de la 3 la 2 zboruri zilnice).

Lansată la 2 octombrie 2011, baza Marsilia–Provence este principala noutate a programului de curse medii al Air France pentru iarna 2011. 

Reducându-si semnificativ costurile operationale, cu aproximativ 15%, Air France este în măsură să propună o ofertă inedită cu plecarea din Marsilia.

Astfel, sunt oferite 10 noi destinatii cu plecarea din Marsilia: Atena (4 zboruri săptămânale), Beirut (3 zboruri săptămânale), Casablanca (4 zboruri săptămânale), Copenhaga (2 zboruri săptămânale), Düsseldorf (7 zboruri săptămânale), Eindhoven (3 zboruri săptămânale), Istanbul (4 zboruri săptămânale), Milano (12 zboruri săptămânale), Moscova (4 zboruri săptămânale) si Praga (2 zboruri săptămânale).

În plus, Air France îsi consolidează serviciile către Tunis prin adăugarea unei frecvente săptămânale.

3 destinatii noi către regiunile franceze sunt lansate cu plecare din Marsilia: Biarritz (2 zboruri săptămânale), Brest (1 zbor zilnic) si Bâle-Mulhouse (1 zbor zilnic).

Aeronave Airbus A319/320 vor înlocui aeronavele mai mici pe rutele către Lille, Toulouse, Bordeaux, Nantes si Rennes.

De asemenea, Air France creste numărul de zboruri către Paris-CDG (7 zboruri zilnice) si Paris-Orly (18 zboruri zilnice).



Pentru ierni aprige, alege servicii eficiente de deszapezire
Pentru ierni aprige, alege servicii eficiente de deszapezire

In Romania, clima este temperat - continentala de tranzitie, cu unele influente regionale. Fiind o tara destul de mare, clima nu este de fapt identica in toare regiunile tarii. In plus, ...

Transport mobila, mutari in Bucuresti - o calatorie sigura
Transport mobila, mutari in Bucuresti - o calatorie sigura

Un spatiu nou de locuit (o noua casa, un nou apartament) sau un spatiu nou de lucru poate insemna un nou inceput. O astfel de decizie este privita de obicei cu ...

Biciclete si trotinete electrice de inchiriat in Bucuresti
Biciclete si trotinete electrice de inchiriat in Bucuresti

Daca esti in vizita in Bucuresti una sau mai multe zile si vrei sa te bucuri de tot ceea ce ofera orasul din punct de vedere turistic, ideal este sa apelezi ...

Merita sa va opriti la Altgrad Auto pentru piese Ford
Merita sa va opriti la Altgrad Auto pentru piese Ford

O veste buna pentru posesorii de automobile Ford: oricat de complicata ar fi  reparatia de care are nevoie masina dumneavoastra, se poate face la Altgrad Auto! Acesta este un ...

De ce are nevoie service-ul tau auto de o masina de dejantat?
De ce are nevoie service-ul tau auto de o masina de dejantat?

Daca detii un service autot probabil stii cat de importante sunt echipamentele si cat de mult timp pot acestea economisi. Echipamentele sunt necesare indiferent de cat de mare sau cat de ...

Jantele din aliaj: mai bune, mai usoare, mai fiabile
Jantele din aliaj: mai bune, mai usoare, mai fiabile

Inca din anii 1970, producatorii italieni de automobile de viteza – Lamborghini, Ferrari si Maserati – isi echipau supersporturile cu jante din aliaj produse de Borrani Bimetal, in timp ce Porsche ...

Transportul international de persoane pe cale rutiera
Transportul international de persoane pe cale rutiera

Tot mai multi romani calatoresc in afara tarii pe cale rutiera, pe diverse rute de obicei la nivel european. Sa mergi cu autocarul sau microbuzul poate fi mai putin flexibil decat ...

Transport funerar din Franta spre Romania, prin servicii autorizate
Transport funerar din Franta spre Romania, prin servicii autorizate

Nu toate calatoriile sunt de placere... in plus, exista o calatorie pe care o facem, fara sa vrem, dupa finalul vietii: este cazul atunci cand decesul unei persoane intervine intr-un moment ...

O altfel de calatorie necesara - repatriere decedati
O altfel de calatorie necesara - repatriere decedati

Pe toata durata vietii, orice persoana isi doreste sa se bucure de cat mai multe calatorii - pe cont propriu, dar mai ales alaturi de familie si prieteni. Cele mai interesante ...

In concediu prin tara, cu masina
In concediu prin tara, cu masina

Fiind vara, se poate spune ca ne aflam in plin sezon al concediilor. Exista acum o multime de variante pentru calatorii, inclusiv in ceea ce priveste transportul. Pentru cei ce prefera ...